onsdag den 18. juli 2012

I en anden verden

Jeg er mentalt fraværende i disse dage. Helt væk, faktisk.
Enten er jeg begravet i Kenn Folletts middelalderroman Uendelige Verden, hvor jeg netop har overlevet det andet store pestudbrud i byen Kingbridges, kæmpet mod franskmændene i kongens hær og har grædt sammen med nonnen Caris, da hun fravalgte livet som kone til sin elskede Merthin for at hellige sig klostrets hospital. 
Eller også har jeg siddet i møde på et reklamebureau i 60'ernes New York og fået mig en smøg og en drink sammen med Don Draper, hovedpersonen i serien Mad Men. Jeg har set ham knalde til højre og venstre, mens hans yndige kone Betty, den forsmåede og ulykkelige hjemmegående husmor, venter længselsfuld på ham derhjemme. Og hvem er Don Draper egentlig? Jeg har heppet på den dygtige tekstforfatter Peggy Olsen og nydt hendes og seriens andre karakterers udfoldelse og udvikling fra afsnit til afsnit. Det er SÅ godt!
Jens og jeg er blevet så opslugte af serien at vi, da sæson 2 var slut, omgående gik på nettet og købte sæson 3 og nu spejder længselsfuld efter posten i håbet om det er i dag, han har den med til os. I ventetiden smutter jeg lige en tur tilbage til middelalderen. 







Ingen kommentarer: