fredag den 11. april 2014

ORANGE, et uægte barn

 Orange er i min verden ikke en rigtig farve. Så er det sagt, og jeg håber meget at det er okay at jeg siger det? Det er på ingen måde min mening at træde orange-elskere (som fx. hende her) over tæerne, men faktum er at orange og mig, vi er sgu ikke det bedste match. 
Jeg har svært ved at sætte ord på, hvad det er, jeg har imod orange, men jeg regner den ligesom ikke for noget. 
Orange er wannabe rød eller wannabe gul, en uheldig fusion af rød, som jeg holder meget af og gul, som jeg heller ikke er for vild med. 
Varme, temperamentsfulde rød og kolde, kyniske gul har fået sig et barn sammen - og dette barn, Orange, er fjollet, barnlig og svær at tage alvorlig. 


Jeg har været en tur rundt i huset, for at lede efter orange ting. Var ret sikker på, at jeg intet ville finde, men se nu bare her... Lille fjollede orange har sneget sig ind op til flere steder, selv i klædeskabet, dukkede hun op!



Bøtten her står øverst oppe, ovenpå et køkkenskab.
Den er mørk orange og købt i
en genbrugsbutik for 5 kr. 


Denne beholder er også fra køkkenet, og den stammer fra et loppemarked.
Den er i brug næsten dagligt.

Hudplejeprodukter fra Clarins. Spottet i det skab i badeværelset,
der desværre ikke tilhører mig, men Storepigen på snart 15 år.


Og se bare her: Lille Orange Tiger, 
som ingen bruger mere, men 
hver gang vi sætter ham ned i kælderen, 
henter Lillepigen hamop igen, fordi hun synes det er synd for ham, 
at han skal bo dernede alene
i mørke.


Bagerst i klædeskabet fandt jeg skisme en T-shirt med orange striber.
Når jeg er vinterbleg som nu, klæder den farve mig simpelthen ikke ret godt.



I anledning af jeg er så heldig at have en dejlig lang påskeferie fra i dag, kommer her en lille konkurrence, hvor du kan vinde æren af at være min kvikkeste læser.

Hvad er der i de to beholdere fra køkkenet, jeg har lagt billeder op af i indlægget her?

Beholder nr 1: 
Vi har den ikke nede ret tit, måske et par gange om måneden eller mindre.
Vi opbevarer noget i den, som skal videre et andet sted hen. Noget især børnene bruger til forskelligt. Og som det er virkelig irriterende at glemme at købe nye af. 
Dem, der er i beholderen duer ikke mere.

Beholder nr. 2:
Det er mig, der i perioder spiser mange af dem. De stod egentlig i skabet med mel, sukker osv. men er nu flyttet op på hylden med morgenmadsprodukter og er nu nabo til havregryn og cheerios. 
Jeg spiser dem gerne ovenpå noget og med en ske, men kan også finde på at tage en håndfuld og gå og småspise af. 

Hvad tror du, der gemmer sig i beholderne? Jeg afslører det, inden påsken er omme!

------------------------------------------------------------------------



Hvorfor jeg pludelig skriver om en farve? Forklaring kommer her:

Et link på her sendte mig til den her fine blog, hvor der i denne tid er en skriveleg i gang. Jeg har ikke deltaget i den slags hurlumhej før, men er hoppet med her, fordi jeg synes teamet er sjovt og overskueligt med kun én bundet skriveopgave om ugen. I al sin enkelhed er opgaven at skrive et blogindlæg med inspiration i en farve.



  • uge 14 RØD
  • uge 15 ORANGE
  • uge 16 GUL
  • uge 17 GRØN
  • uge 18 BLÅ
  • uge 19 LILLA


6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Helle
Jeg gætter på følgende:
Beholder 1: Konvolutter
Beholder 2: Mandler

Mvh. Susanne

Fruen i Midten sagde ...

Jo, nu er jeg fornærmet ;-) He he, er det ikke bare skønt, at vi ikke er ens allesammen. Det ville da være for trist - ikke mindst for farvehandlerne ... Jeg gætter på frimærker og rosiner/nødder.

HelleA sagde ...

Hej med jer, tak for jeres bud - afsløring kommer om nogle dage.

Frue - HØRT! Gud, hvor ville verden være kedelig, hvis vi alle var ens. Når det er sagt vil jeg gerne indrømme her i en sluttet kreds, at jeg synes jeres orange toiletsæde er ret fedt, men schssssyss, sig det ikke til nogen :-)

Lotteriet sagde ...

Batterier i den første og mandler i den anden, er mit bud
:-)

Helle sagde ...

du har da også en del orange ting :-)

Gry sagde ...

fedt foto af dig søde Helle Pelle Frikadelle