mandag den 9. juni 2014

Udeliv, gode liv

Der er meget meget lidt spejder over mig eller nogen anden i familien. Men når vejret er så godt, som det har været de seneste mange dage, så flytter vi nærmest ud i haven. Vi gider ikke lave mad i vores køkken, men griller eller laver mad over bål i haven. Børnene hopper i trampolin, har deres marsvin på græs og glemmer alt om både iPad og computer. 



Her til aften lavede Lillepigen og jeg suppe over bål.
Suppen er inspireret af en suppe, der vist nok hed cowboysuppe, men da jeg skulle fortælle Lillepigen det, kom jeg til at sige forkert og kaldte den i stedet indianersuppe, så nu hedder den det hos os.


Til hvad der nok passer til 4-5 personer brugte vi:

1 pk. bacon
2 porrer
2 fed hvidløg
2-3 kartofler
3 gulerødder
2 dåser hakkede tomater
3 håndfuld suppehorn
1½ liter vand
Friske krydderurter (egen avl)
Salt og peber




Smed lidt  fedtstof i gryden, derefter bacon og da det var godt branket tilsatte jeg porer. Ville egentlig have haft løg i også, men husets eneste løg, viste sig at være pilråddent, så det blev der ikke noget af.



Hældte resten af ingredienserne i undtagen suppehorn og lod suppen koge godt op, ca 15 minutter. Derefter i med suppehorn og koge koge koge yderligere 15 minutter.







Det smarte ved at lave mad i haven, er at så kan man lige tage et spil badmontin, mens man venter på at suppen koger. Det er straks lidt mere indviklet, hvis man opholder sig i stuen eller køkkenet.





Jeg glemte at tage et billede af suppen, da den var færdig. Men den smagte virkelig dejligt og resten tager jeg med som frokost på arbejde i morgen. 

1 kommentar:

A + K = ♥ sagde ...

Nøj, hvor hyggeligt - det smagte sikkert skønt!

- Anne