fredag den 6. november 2015

Fredagsfest

Kom træt hjem fra arbejde kl 16, havde hentet ligeledes træt Lillepige fra SFO, og sammen traskede vi i Brugsen efter slik og sodavand til den hyggeaften, vi så småt er i gang med at tage hul på. 
Velankommet til egen bolig, trængte jeg til en eller anden form for forfriskende indtag, og overvejede følgende muligheder:

1.Et glas hvidvin
2.Cola
3.Kaffe 
4. Friskpresset juice med resterne fra køleskabets grøntsags-skuffe.

Ingen tvivl om at nr. 1 var vanvittigt tillokkende, men jeg havde en reel bekymring for at klaske sammen som en karklud, og da der både skal laves aftensmad og andre ting, har jeg valgt at udskyde den til efter kl 21. Og så tager jeg (mindst) to.
Nr 2 havde jeg ikke på køl alligevel, og jeg drikker kun cola, hvis det er helt koldt, og nr 3 valgte jeg hurtigt fra, da jeg allerede har indtaget rigeligt af den slags i dag. 
Så det blev nr. 4, og jeg sidder nu med en mørkerød drik, bestående af rødbede, rød peber, tomat, appelsin og ingefær og det smager slet ikke ringe. At det så er første gang i mit liv, at jeg drikker hjemmepresset juice en fredag eftermiddag, kommer jo ikke nogen ved, vel?

Lillepigen og jeg er alene hjemme. Vi skal have pasta med kødboller, sodavand, ostehaps og slik. Og vi kommer til at indtage det liggende tætomslynget i sofahjørnet, mens først Disney Sjov og siden Vild med Dans kører over skærmen. 

Og vi skal begge have lusemiddel i håret, mens vi sidder der.
Det bliver en fest.

Ingen kommentarer: