torsdag den 28. juli 2016

Postkort fra campinglivet

At blogge undervejs på vores ferie viste sig ret hurtigt at være mere udfordrende, end jeg hjemmefra havde forestillet mig. 
Lige nu sidder jeg på en barstol omgivet af børn og unge mennesker, der spiller på flippermaskiner (kæft en træls lyd) eller spiller billard. Jeg er i receptionsområdet på den campingplads i Normandiet, hvor vi har boet i nu tre nætter. 
Hvorfor jeg sidder her - og ikke i vores ganske udmærkede mobilehome? Svaret på det og mange andre af livets store spørgsmål er: Wifi.

Vi havde ni fantastiske dage i Paris, og der var masser af wifi i den skønne lejlighed, vi gennem boligbytte var havnet i. Men det var faktisk meget begrænset, hvor meget vi var i lejligheden,  hver eneste dag bød på ture ud i byen for at se, opleve, smage, beundre, vandre omkring i og indsnuse luften af livet i Paris. Og køre i metro. Du milde, hvor fik vi kørt meget i metro!

Når vi var hjemme, gik tiden med at sove, spise, lave mad, vaske tøj og planlægge næste dags udflugt. 

At blogge kræver for mit vedkommende også en minimal portion ro og fred, og er der noget, jeg ofte mangler i en aktiv familieferie, så er det ro og fred - og tid til mig selv. 

Den tid og både ro og fred har jeg her, hvor vi er nu, men må så tage til takke med at sidde i duften af sure tæer og pommes frites for at få wifi. Tsk!

Det lidt jeg fik skrevet i Paris, sætter jeg mig til at redigere nu, og så må vi se, hvornår - og om det udkommer.
Indtil da må I have det dejligt derude. 

Ingen kommentarer: