lørdag den 6. august 2016

Meget farligt blåbær

Lige i det øjeblik jeg rejste mig fra bordet, så jeg ud af øjenkrogen et lille mørkt kakerlaklignende kræ, der pilede i højt fart henover gulvet. 

Kræet kom fra et sted inde under bordet og løb hen mod døren. 
Chokket fik mig til at kaste mig tilbage på stolen og skrige højt, men da jeg var alene hjemme, var der ingen til at høre mit rædselsskrig.

Heldigt nok, tænkte jeg efterfølgende, da jeg havde erkendt at det mørke kakerlak-lignende kræ, var det blåbær, jeg under mit måltid havde tabt på gulvet (og herefter glemt alt om), og at blåbærrets fart henover gulvet, skyldtes at jeg havde ramt det med et af stolens ben, i det jeg skubbede mig ud fra bordet for at rejse mig.

Bevægelse, trillende blåbær, chok, højt skrig, erkendelse, latter. 



2 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

Haha, tak for grin :-)

HelleA sagde ...

Selv tak! Grinede også selv højt. Bagefter!