søndag den 11. september 2016

August, hvor blev du af?

Det føles lidt skørt, men når jeg stiller mig selv det spørgsmål (august, hvor blev du af?), så er jeg meget i tvivl om, hvad svaret er?
August 2016 forsvandt i raketfart rundt om hjørnet, og jeg stod tilbage og nåede simpelthen ikke at se dens røv for bare skosåler, fatter ikke hvor den blev af?

Lidt fatter jeg dog - og det er at august er lig med skolestart, og jeg ved også at jeg ikke er den eneste folkeskolelærer i verden, der oplever lige netop starten på et nyt skoleår, som en rasende travl periode.

Men hvad lavede jeg i august, når jeg ikke var på arbejde? 

Here goes:


  • Sov og spiste
  • Gik rundt og sagde 'Hey, hvor havde vi bare en dejlig sommerferie.
  • Vænnede mig til tanken om at mine tre piger nu går i 2.g, 8.klasse og 2.klasse. Time flies!
  • Afleverede yngste barn i skole, hentede samme barn i SFO, kørte barn til svømning, fulgte barn til gymnastik
  • Fik gang i motion 3 x ugentlig ovenpå en sommerferie, der var nådesløs set i  badevægtsperspektiv.
  • Printede madplaner, købte ind, skabte overblik og fik styr på generel familielogistik.
  • Lå i sofaen og klynkede med træthedshovedpine og nakkespændinger.
  • Lå på gulvet og lavede afspændingsøvelser, jvf. oventstående.
  • Læste Donna Tartts roman Stillidsen, og knuselskede hver eneste kapitel.
  • Skar ned på kaffe og drak grøn te, meget!
  • Bandede over OL, der fyldte lige rigelig ovenpå en sommer med både EM i fodbold og Tour de France.
  • Glædede mig til venindes bryllup på Sjælland og fik en skøn weekend til at gå med det.
  • Kæmmede og aflusede tre langhårede døtre + eget lange hår.
  • Deltog i en spændende tværfaglig temadag om børn i familier med alkoholpolitikker.
  • Deltog i et kursus om at være lærer for et synshandicappet barn
  • Arrangerede et boligbytte med en familie i Amsterdam i efterårsferien. Fem dage. Flyver fra Hamborg. Bliver så godt.
  • Fik min surdej op at køre igen og bagt de lækreste rugbrød.
  • Sov og spiste lidt mere.


Ingen kommentarer: