tirsdag den 30. august 2011

Hvor der er liv, er der håb

Stærke pust af hvinende hverdagsvind
centrifugerer mig rundt mellem gøremål
og døre, der er så mange døre i min hverdag

Hoveddør, bildør, branddør, svingdør, bagdør

Brudstykker af insisterende samtaler
hvirvler om mig og finder sammen, finder vej
og børn, der er så mange børn i min hverdag

Egne børn, skolebørn, papbørn, venners børn

Træt er min hverdagsfarve
Min krop er på vej
Ordene er mit nærvær

Og der er dybfølt glæde
Taknemlighed
Varme
Mennesker jeg holder af

Meget med mening

Pas på tiden. Den går
sin vej
Og man opdager det først, når den er skredet

2 kommentarer:

Lines linier sagde ...

Ja, puha den der hvinende hverdagsvind med insisterende børn både her og der, den kender jeg godt.

Og sjældent har jeg da haft så god en sommer/sensommer som efter jeg er stoppet som lærer :-)

Godt, at der fortsat er liv i dig - og på bloggen. Var jo lige ved at blive helt bekymret ;-)

Alle taler om vejret... Ikke jeg sagde ...

Tid er en pudsig størrelse. Jeg føler den først gået når den er forbi. Og det er så ærgerligt. Indimellem glemmer jeg at nyde den i nuet, - og det gør allermest ondt. Fordi jeg i fremtiden glemmer hvad nuet lige dér havde til mig.