fredag den 10. marts 2017

Dage

Der er dage, hvor både himlen og mit humør er mørkt og overskyet. Og der er dage, hvor solen skinner. Ude og i mit hjerte.
Der er dage hvor jeg er så træt, når jeg kommer fra arbejde, at mine børns stemmer bliver til skingre lyde i min hjerne, og hvor lyset fra tv-skærmen prikker som bittesmå splinter i mine øjne. Dage, hvor jeg bruger alt min energi på at sørge for at nogen andres børn har det godt, og derefter ikke har overskud til at være noget som helst særligt for mine egne. 
Der er dage, hvor jeg smiler og griner til verden, og nyder dét den giver mig tilbage, men der er også dage, hvor jeg tilbringer mine aftener alene i mørke under dynen og ikke ønsker kontakt med nogen. 
Der er dage, hvor jeg har overskud til at være fysisk aktiv, hvor jeg op før kl. 6 om morgenen for at løbe en tur, og der er dage hvor jeg er så tung i hele kroppen, at en trappetur føles som bjergbestigning.

I dag skinner solen og når jeg snuser luften i min have ind gennem næsen, kan jeg mærke at det er ved at blive forår. 
Forår er dage jeg glæder mig til. 

1 kommentar:

Aargang73 sagde ...

Jeg kan så godt følge dig, mit humør skifter også meget og tit og ofte med vejret. Ikke så meget at jeg bliver deprimeret at dårligt vejr, men jeg bliver helt høj af solskin og fuglesang! Nogle dage vågner jeg og føler mig bare meget 'lille', dage hvor mit selvværd ikke rigtig er at finde og hvor jeg har mest lyst til at bare være hjemme med mig selv. Jeg tænker ofte over hvorfor, hvad skete det lige der-agtig. Men heldigvis går det over igen og det plejer ikke at være så længe.