søndag den 12. marts 2017

Løbesko og Coldplay

'Vi vil uuuud'
'Tag nu os meeeed'
'Kom nuuuu'

Siden vinteren forduftede, og det er begyndt at blive lysere om morgenen, har mine løbesko har hvisket ovenstående, hver gang jeg har passeret dem i entréen. 
De hænger side om side med en masse andre sko i dét, der oprindelig har været en gammel tallerkenrække, men nu tjener et fint skoformål i vores alt for lille alt for smalle entré. 

Selvom jeg ikke har forholdt mig direkte til løbeskoenes hvisken, så må deres bøn have lagret sig i min bevidsthed: Onsdag i forrige uge, i omklædningsrummet efter min faste ugentlige morgenstyrketræning, hørte jeg sørme min mund sige til et par af mine trænings-buddies: Ja, jeg begynder jo at løbe om morgenen, nu hvor foråret er på vej, der er simpelthen ikke noget så dejligt, som at begynde dagen med en lille løbetur. Sagde jeg sgu. Og har man sagt den slags, så hænger man altså på den. Især når man siger det til nogen, der helt sikkert er interesserede og nysgerrige typer, og derfor selvfølgelig, når man ser dem igen, vil spørge ind til, hvordan det så er gået.

Og på onsdag kan de bare spørge. 
Jeg har været ude at morgenløbe tre gange i denne uge, mandag og fredag stod jeg op kl. 5.30 og i dag, søndag var jeg ude kl. 9.

Min kondition er så elendig at det er blevet et helt wake-up call for mig (dem får jeg med jævne mellemrum) at jeg er meget fast besluttet på at ville gentage projektet i næste uge, to løbeture i hverdagene og én i weekenden. Jeg har i denne uge kun løbet 3 km pr. tur, for hey, hverken Rom eller jeg blev bygget på én dag og jeg har desværre en nakke og skulder, som jeg er tvunget til at være meget opmærksom på, for det er hårdt for nakken at løbe! Ikke noget, jeg nogen sinde skænkede en tanke, før jeg for knap 2 år siden blev ramt af en diskusprolaps i nakken.

I næste uge håber jeg at kunne øge til 4 km pr tur, og så på den måde bygge min (manglende) form op. 

Jeg elsker at have noget at lytte til i ørerne med på både gå- og løbeture, og det er typisk podcasts. 
En elsket gammel yndling er P4's  Mads og Monopolet, men jeg elsker også P3's Musikquizzen.
 
Billedresultat for mads og monopolet podcast 2017Billedresultat for musikquizzen


For nylig fik jeg et supergodt tip af en kollega, som jeg sad og udvekslede podcast-oplevelser med, og hun tippede mig om P7's Mix's Maraton-udsendelser, som er 6-7 timers koncentreret neddyk i et band, en kunstner eller en bestemt type musik. Udsendelserne er rigtig godt skruet sammen, og indeholder ud over en masse dejlige musik også kommentarer, baggrundsviden, anekdoter og interviews med den kunster eller det band, det handler om.
Jeg har i denne uge lyttet til Maraton-udsendelsen om Coldplay, og det har været SÅ fedt. På løbeturene, når jeg har lagt vasketøj sammen og på en køretur til og fra Odense i går. 
Har allerede planlagt at den næste Maraton-podcast, jeg går i gang med er om Sting og The Police.

Billedresultat for p7 mix maraton


Ingen kommentarer: