torsdag den 14. september 2017

Katie Melua og kærlighed

Et indlæg, der handler om at jeg ved at høre en bestemt sang, kom til at tænke på noget ret fantastisk...

I dag fik jeg ro på mine elever ved at spille dette nummer med Katie Melua for dem. Mens Katies smukke bløde stemme fyldte rummet, og børnene satte sig ligeså stille og én efter én faldt til ro, tog mine tanker på en rejse tilbage til 2008. Vi var på Smukfest sammen, ham der har en vielsesring magen til min og jeg. 
Jeg var gravid med Lillepigen, ret så gravid endda, for det her var august og jeg havde termin sidst i oktober. 
Smukfest vil altid være noget helt specielt for os, for det var jo her, vi mødte hinanden og mit liv tog en uventet drejning. Og nu var jeg der igen - med vores kærlighed ret så fysisk manifesteret af en baby i maven. Med kærlighed, taknemmligehed og graviditetshormon piskende rundt i kroppen, jeg græd som pisket under hele koncerten. Stod bare der, på toppen af bakken med ansigtet vendt mod Bøgescenen og tudbrølede mig gennem koncerten.  


Ingen kommentarer: