søndag den 17. september 2017

Køkken, æbler og squash

I sidste weekend mostede vi en stor del af de mange mange æbler, vores have byder på i denne tid, og fryseren er nu fyldt op med friskpresset æblemost i poser. Men der er stadig SÅ mange æbler, og det nager mig altså lidt at se hvepsene holde ædegilde på vores æbler. Derfor har jeg store planer med alle de æbler (forestiller mig ikke at de alle bliver ført ud i livet...) og én af dem, går jeg i gang med om lidt. Det er at fremstille en gang lækker æblechutney med ingefær, som jeg forestiller mig kan bruges som smagfuldt tilbehør til meget af det mad, vi spiser. 

Vores nye køkken er intet mindre end genialt, og vi taler stadig hver eneste dag om, hvor godt det er blevet. 

Jeg har også haft en kæmpestor squash liggende, som en veninde forærede mig forleden. Noget af den blev brugt til nogen boller, der desværre blev ret kedelige, så i stedet gik vi sukkervejen og Lillepigen og jeg bagte i eftermiddag squashmuffins.





Ingen kommentarer: