søndag den 29. oktober 2017

ABC på en søndag

A for Andreas Kümmert, som jeg lige har googlet, fordi jeg hørte en megagod sang, og ikke havde den fjerneste idé om, hvem kunstneren var. Siden Nena har jeg sådan set ikke interesseret mig for tysk musik, men hør ham lige. 
Sehr schön!




B for børn. Jeg har dem alle vegne. På arbejde og derhjemme. I tankerne, i drømmene, i nærheden, i virkeligheden. 

C for chokolade. Jeg vælger den nye Marabou med Oreo.




D for Tina Dickow. Glæder mig big time til koncert i Musikhuset, Århus næste søndag.

E for Elefant, El-Giganten eller Epoxy? Du bestemmer selv.

F for fødselsdag. Min yngste fylder snart 9. Ni år? Fatter det ikke. 

G for Game of Thrones. Jeg er stor fan! Lige begyndt på 2.sæson.

H for ham, der har en vielsesring magen til min og som hele dagen har slebet og pudset på nogle lister i det nye køkken. Jeg ved hvor indædt han hader de sidste detaljer i ethvert projekt, derfor er jeg endnu mere stolt af at han får det gjort.

I for Ingolf, stormen der skuffede. Havde satset på at Ingolf kunne nedblæse plakaten med fjolset fra Nye Borgerlige, der desværre hænger på lygtepælen i min indkørsel, men fjolset hænger der endnu, og jeg bliver i dårligt humør hvergang jeg får øje på ham.

J må være for Jesus. Det må være fordi, jeg var i kirke i formiddag, at det er dét ord, der først falder mig ind, når jeg tænker på bogstavet J. Er trods alt gift med en mand, der hedder Jens!

K for kor. Mine onsdage har i den grad fået et hak op på skalaen for livskvalitet efter jeg er begyndt at synge i kor. I believe I can fly lyder suverænt godt trestemmigt!

L for Landmand søger kærlighed. Jeg hepper på Nicklas og Maria.

M for den Minestronesuppe vi skal have til aftensmad.

N for nat. Jeg sov så ringe og vågnede alt for tidligt. Vintertid up my a..

O for overskud. Jeg har faktisk en del for tiden. Og masser af gode sager, jeg kan kaste det efter.

P for Puk Damsgaard. Fordi det hun gør og det hun tør, som korrespondent i Mellemøsten, på sigt er med til at gøre verden bedre. 

Q for onkel Quentin. Der er 1o point til den, der kan huske hvem han er!?

R for Retnemt. Vi får fire måltidskasser bragt til døren hver tirsdag. Og således gik tirsdag hen og blev en festdag.

S for Søren Huss. Bare fordi. 

T for tørretumbler, nej det er sgu for kedeligt, vi tager næste bogstav

U for U2 og den her sang, som jeg netop har spillet for fuld udblæsning 

for venner som lige har været på besøg, og efterladt mig med et hjerte, der bugner af taknemmelighed. 

W for weekend. Har det sgu lidt stramt med at denne snart er slut. 

for x-mand, der kommer om en times tid med teenagepiger, der har nydt en far-weekend i Århus.

Y for...findes der egentlig andre ord med y end yver og ymer? Nå jo, jeg kunne jo benytte mig af muligheden for at henlede opmærksomheden på forskellen mellem yndlings og ynglings

Z for Zalando. For når ens sko bliver stjålet, må man købe nye. To par endda, indførte jeg ved bestilling.

Æ for den æble/blommetærte, jeg med stor succes serverede ifb. med V.  Æblerne hentede jeg i haven, blommerne i fryseren. Genialt. Anbefaler denne opskrift på det varmeste.

Ø skal stå for øl, men det bliver en Ginger Beer. Er seriøst forfalden til Dark'n Stormy i denne tid. 

Å for år, der går. Sidst i december fylder min blog 7 år. 

Så kom vi i mål, og hvis du hænger på endnu, så får du hermed min opfordring til at lave din søndags-ABC.

3 kommentarer:

Birgitte/Grevinden på tredje sagde ...

De 5. Tante Fannys mand.

Bolette sagde ...

Hej H for Helle :-)
Jeg er vild med dit alfabet, ikke mindst D for Dickow :-).

HelleA sagde ...

Yes Birgitte, onkel Quentin fra 'de 5', nemlig :)
Bolette: Glæder mig!