søndag den 22. oktober 2017

Efterårsferie, can I have one more please?


Sikke en dejlig ferie! Med ro i sjælen og sgu også med en krop, der er både udhvilet og er blevet motioneret flere gange i ugens løb, konstaterer jeg her søndag eftermiddag at selvom vi ikke kom på en decideret ferie, som vi oprindeligt drømte om, så har det bare været en megadejlig uge. 

Her kommer lidt blandet fra kamerarullen, vi starter med en opstilling af Lillepigen, der poserer foran én af Legolands mange flotte haloweenudstillinger. Hun og jeg stak af på en tomandstur til Legoland og havde en herlig dag, mens farmand var Byggemand Bob herhjemme.



Vi har også været i Djurs Sommerland, fordi vi besøgte dejlige familiemedlemmer på de kanter, men her vi jeg ikke taget nogen billeder. Måske fordi jeg var helt oppe at køre over at have prøvet både Piraten og Juvelen, tog pænt hardcore rutsjebaner. Især den første fik da godt nok lige prikket til min dødsangst, men mest af alt var det bare pissesjovt. 





Efterår er min absolutte yndlingsårstid, og jeg elsker elsker elsker at trave lange ture i efterårets ufattelig smukke naturfarver. Går jeg alene er det altid med et eller andet at lytte til i ørerne, typisk en podcast, men det er også fantastisk at gå en lang tur med en god veninde. 



Men jeg elsker også at ligge i min sofa med en god bog eller en serie på tv'et. Som netop nyoprettede HBO-kunder, gik vi omgående ombord i Game of Thrones.




Vi har sandelig også været kreative. Både med efterårsbilleder, kastanjedyr og flot udskårne græskar, der står på trappen til hoveddøren, dem skal jeg da også lige have taget et billede af.
Det fedeste ved billedet herunder er ikke at ham der har en vielsesring magen til min, laver huller i kastanjerne med en skruemaskine, nej det er da den Dark n' Stormy, han nyder til arbejdet. Ny yndlingsdrink, passer perfekt til en blæsende efterårsaften.




Ingen roser uden torne! Jeg kan nu heldigvis kun komme i tanke om én eneste virkelig dårlig ting ved den her ferie, og det var da vi kom ud fra Slotsøbadet i Kolding og mine spritnye sorte Nike sneaks var blevet stjålet. Fremover husker jeg altid at også mine sko skal låses ind i skabet. Jeg skulle hilse og sige at man føler sig pænt dum, når man som 45-årig mor med et barn ved hånden, kommer gående henover svømmehallens p-plads en oktoberdag i strømpesokker! 
Jeg var vild med de sko, håber vedkommende der har stjålet dem, bliver ligeså glad for dem, som jeg var. 




Slutteligt vil jeg dele den sang, jeg har hørt absolut fleste gange i den forgangne uge. The Revivalists 'Wish I knew you' er noget af det fedeste, jeg har hørt længe.




Ingen kommentarer: